Notícies i premis

Dins el marc del compromís adquirit per la Universitat de les Illes Balears (UIB) amb la implementació de l’Agenda 2030, l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament i Solidaritat (OCDS) i el Vicerectorat de Campus, Cooperació i Universitat Saludable convocaren els Premis Agenda 2030 per a la Transformació Social i el Desenvolupament Humà Sostenible per a treballs de fi de … Continua llegint «Premis Agenda 2030 per a la Transformació Social i el Desenvolupament Humà Sostenible per a TFG i TFM»
Posted on

Entrevista sobre el TEL (Trastorn Específic del Llenguatge), encara molt desconegut per gran part de la societat i que es causa de dificultats en l’aprenentatge i fracàs escolar. Assumpció Sansó, és presidenta d’ATELBA una associació que agrupa als pares de nins i nines afectats pel TEL a Balears. Eva Aguilar, doctora en Psicología i membre … Continua llegint «Entrevista a Eva Aguilar i Assumpció Sansó (ATELBA) dins el programa ‘A vivir que son dos días Baleares’ (Cadena Ser) donant a conèixer la realitat del TEL»
Posted on

El passat divendres 23 de febrer vàrem tenir la visita de la Dra. Isabel García Gómez a la Universitat de les Illes Balears. A la seva conferència ens va parlar de les dificultats per la lectura en nins amb discapacitat auditiva i sordesa. Si no vares poder anar-hi o bé estàs interessat/da en rellegir el que … Continua llegint «Conferència de la Dra. Isabel García Gómez: dificultats per la lectura en nins amb discapacitat auditiva i sordesa»
Posted on

Trastorn específic del llenguatge: quan les paraules no s’entenen. Última Hora.

La tesi doctoral de Lucía Buil, ha estat notícia en el diari Última Hora. Aquesta tesi, defensada fa poc a  la Universitat de les Illes Balears, ha fet un seguiment d’un grup de nins i nines amb trastorn específic del llenguatge (TEL) de diverses escoles de Mallorca, que han estat estudiats des dels 6 anys fins els 12.
Posted on

Els investigadors de la UIB constaten que els nins amb trastorn específic del llenguatge mostren també un retard en l’aprenentatge de la lectoescriptura. El diari de la UIB.

Els investigadors del grup d’Investigació en Desenvolupament, Educació i Llenguatge (I+DEL) de la Universitat de les Illes Balears han realitzat una recerca centrada en l’estudi del llenguatge dels nins amb trastorn específic del llenguatge (TEL). El diari de la UIB es fa ressò de l’estudi. Pots llegir el reportatge aquí.