Categories
Notícies Transferència

Dificultats en l’aprenentatge estadístic en infants amb dislèxia

El nostre equip de recerca ha publicat recentment un estudi a Annals of Dyslexia que investiga com els infants amb dislèxia processen l’aprenentatge estadístic (SL per les seves sigles en anglès) en ortografies transparents, com el català o l’espanyol. El SL, la capacitat de detectar patrons i regularitats en l’entorn, és una habilitat clau per al desenvolupament de la lectura.

L’estudi va analitzar el rendiment de 50 nens colombians (parlants d’espanyol) d’entre 9 i 12 anys, amb i sense dislèxia, en quatre tasques de SL. Aquestes combinaven dues modalitats sensorials (auditiva i visual) amb dos tipus d’estímuls (verbals i no verbals), mesurant la precisió i els temps de resposta.

Els resultats van revelar que els infants amb dislèxia mostraven un rendiment inferior en les tasques de SL en comparació amb els seus companys sense dislèxia, independentment de la modalitat o el tipus d’estímul. Així mateix, les dificultats eren especialment destacades en les tasques que implicaven materials visuals, sobretot amb contingut verbal.

Cobertura mediàtica

Universidad Nacional de Colombia (en Espanyol)

Referència

Mateus-Moreno, A., Lara-Diaz, M. F., Adrover-Roig, D., Aguilar-Mediavilla, E., & Jiménez-Fernández, G. (2025). Impaired visual and verbal statistical learning in children with dyslexia in a transparent orthography. Annals of Dyslexiahttps://doi.org/10.1007/s11881-024-00321-y

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *