Categories
Notícies Transferència

Tenen problemes de llenguatge els infants amb TEA nivell 1?

El nostre grup de recerca ha publicat un nou article a la revista Autism & Developmental Language Impairments que explora si els infants amb Trastorn de l’Espectre Autista nivell 1 (TEA-L1) presenten dificultats en l’adquisició del llenguatge estructural. L’estudi va avaluar les habilitats lingüístiques de 89 infants i preadolescents amb TEA-L1, comparant-los amb un grup de participants amb desenvolupament normatiu. Ambdós grups tenien edats compreses entre els 8 i els 13 anys.

Els resultats mostren que els infants amb TEA-L1 van obtenir puntuacions més baixes en proves de repetició de frases, relacions semàntiques i regles morfològiques. Això suggereix que els infants amb TEA-L1 tenen més dificultats en aquestes àrees del llenguatge en comparació amb els seus iguals amb desenvolupament típic.

Aquest estudi també destaca que les puntuacions lingüístiques dels infants amb TEA-L1 estan estretament relacionades amb els seus trets d’autisme, la qual cosa indica que el rendiment lingüístic està fortament vinculat als símptomes socials del TEA.

Referència
Sánchez Pedroche, A., Valera-Pozo, M., Mateus Moreno, A., Lara Díaz, M. F., Aguilar-Mediavilla, E., & Adrover-Roig, D. (2024). Is language impaired in Spanish-speaking children with autism spectrum disorder level 1? Autism & Developmental Language Impairments, 9. https://doi.org/10.1177/23969415241275931

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *