Categories
Notícies Transferència

Impacte de l’Educació Inclusiva en Alumnes amb TDL i DL

El nostre estudi més recent avalua el rendiment acadèmic dels infants amb Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) i/o dificultats de lectura (DL) per determinar l’efectivitat de les mesures d’educació inclusiva en la millora dels resultats d’aprenentatge. La investigació va analitzar les històries acadèmiques de 103 estudiants (26 amb TDL, 36 amb DL i 41 amb desenvolupament típic; DT) de 10 escoles de les Illes Balears avaluades mitjançant el qüestionari ACADI sobre pràctiques inclusives.

Els resultats no van mostrar correlacions significatives entre les notes acadèmiques i els índexs d’inclusivitat per als grups TDL i DT. No obstant això, tres indicadors d’inclusivitat van correlacionar amb el rendiment acadèmic en el grup DL. Tot i algunes tendències positives, les mesures inclusives semblen beneficiar parcialment els estudiants amb DL però no amb TDL. L’estudi destaca la necessitat de continuar cercant mesures per a recolzar els alumnes amb TDL en entorns educatius inclusius.

Referència

Aguilar-Mediavilla, E., Valera-Pozo, M., Buil-Legaz, L., Guirado-Moreno, J. L., & Adrover-Roig, D. (2024). Eficacia de las prácticas inclusivas para compensar los resultados académicos de escolares con dificultades del lenguaje oral y escrito. Revista de Logopedia, Foniatría y Audiología, 44(4), https://doi.org/10.1016/j.rlfa.2024.100500

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *