Categories
Notícies Transferència

Música per impulsar les competències bàsiques de Primària

Un estudi de la Universitat de les Illes Balears (UIB), en el qual col·labora el grup de recerca I+DEL, suggereix que la música pot jugar un paper beneficiós en el desenvolupament de les competències bàsiques dels estudiants de primària.

En el moment de l’estudi, el CEIP Son Serra de Mallorca és la primera escola de les Illes Balears que combina a les mateixes aules estudiants amb itineraris integrats de música i estudiants sense aquests itineraris. D’aquesta forma, els estudiants de l’itinerari integrat comparteixen totes les classes amb els de l’itinerari no integrat, excepte algunes hores de formació musical específica. L’estudi compara els resultats dels estudiants de quart de primària en proves de matemàtiques, castellà, català i anglès, mostrant que els estudiants de l’itinerari integrat de música superen de forma consistent als seus companys en les quatre competències avaluades. També es recull informació socioeconòmica de les famílies per poder descartar que el nivell social o cultural dels pares influeixi en els resultats acadèmics dels participants.

Per tant, tot i que cal prudència a l’hora d’afirmar una relació causal entre aquests aspectes, hem d’assenyalar els possibles beneficis d’una major pràctica musical en el desenvolupament de competències relacionades amb el llenguatge i les matemàtiques.

Referència

Gelabert Gual L. ., Berbel Gómez N. . y Sanchez-Azanza V. A. (2023). La letra con música entra: mejoras en las competencias básicas en el alumnado de un programa integrado de música. Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical – RECIEM20, 49-68. https://doi.org/10.5209/reciem.83091

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *