Recentment hem publicat un nou article a la revista International Journal of Language & Communication Disorders, que pots llegir complet aquí.
En aquest article es va avaluar una mostra àmplia de 2259 adults que van completar autoinformes sobre les seves dificultats en el llenguatge oral (en diversos aspectes dels dominis expressiu i receptiu). A més, els participants també van informar sobre experiències d’assetjament al llarg de la seva escolarització mitjançant la versió espanyola del California Bullying Victimization Scale – Retrospective (que pots consultar i descarregar aquí).
L’anàlisi comparativa entre els participants amb dificultats del llenguatge (LD) i un grup control va mostrar una major prevalença de victimització per assetjament escolar en aquells participants categoritzats en el grup LD (66.4% vs. 54.2%). Les taxes d’assetjament eren significativament majors en el grup LD des del primer cicle d’Educació Primària (6-9 anys d’edat), estenent-se fins al Batxillerat (16-18 anys), observant-se també majors taxes d’assetjament a la Universitat (amb una tendència a la significació).
D’aquesta manera, aquest estudi mostra el major risc que presenten els infants i adolescents amb dificultats del llenguatge a patir assetjament escolar al llarg de la seva vida acadèmica. Per tant, es posa en evidència la necessitat de desenvolupar una prompta prevenció, detecció i intervenció de l’assetjament escolar, especialment en infants amb dificultats del llenguatge. A més, els resultats també mostren la necessitat de donar suport a les persones amb trastorns del llenguatge en les dificultats derivades de l’ assetjament escolar.
Referència completa:
Esteller-Cano, A., Buil-Legaz, L., López-Penadés, R., Aguilar-Mediavilla, E., and Adrover-Roig, D. (2022). Retrospective bullying trajectories in adults with self-reported oral language difficulties. Internationa Journal of Language & Communication Disorders. http://doi.org/10.1111/1460-6984.12708