El passat 21 de juny quatre membres de I+DEL participaren en un simposi en el IX Congrés Internacional de Psicologia i Educació que es va celebrar a Logronyo (La Rioja).
Aquest IX congrés va estar centrat en la Psicologia, l’Educació i les Neurociències amb l’objectiu de construir ponts per al desenvolupament humà. Els nostres companys varen poder participar en un simposi centrat en l’Adaptació socioemocional i assetjament escolar a l’alumnat amb dificultats de llenguatge i la comunicació. Aquest simposi partia de diverses línies de treball sobre les dificultats del llenguatge, l’escola inclusiva, i les competències socials i emocionals que conflueixen en un objectiu comú: l’estudi de l’adaptació socioemocional en el context escolar dels alumnes que presentin dificultats del llenguatge i/o de la comunicació. Amb aquest objectiu comú es varen mostrar diverses experiències en l’avaluació de les habilitats socials i emocionals, així com del patiment d’assetjament escolar en poblacions infantils, preadolescents, adolescents i adults.
En aquest simposi participà en primer lloc la nostra companya Immaculada Sureda qui va centrar la seva part en la Conducta Socioemocional a l’alumnat amb necessitats específics de suport educatiu. Després, va ser el torn d’Albert Sánchez-Pedroche qui es va centrar a comentar Les dificultats i els facilitadors de la inclusió en la prevenció de l’assetjament escolar en la síndrome d’Asperger des de la perspectiva docent. En tercer lloc, va ser n’Àngela Esteller-Cano qui va parlar de les Habilitats socials en preadolescents amb Trastorn Específic del Llenguatge (TEL) i finalment, va ser Mario Valera centrant-se en l’assetjament escolar parlant d’Assetjament escolar a adolescents amb història de trastorn específic del llenguatge (TEL) i sobre un Estudi retrospectiu dels efectes de l’assetjament escolar en la infància en estudiants universitaris.
Si estàs interessat/ada a llegir amb més detall sobre cada un dels estudis presentats en aquest simposi pots accedir a ells aquí.