Jorge L. Guirado, Eva M. Aguilar, Victor Sánchez-Azanza, Mario Valera i Daniel Adrover, membres del laboratori I+DElab, han publicat un article en la revista “Revista de Investigación en Logopedia” en el seu número especial del 2021, titulat “Intervenció en el control inhibitori en nens amb i sense trastorn de llenguatge dins de l’aula“ https://doi.org/10.5209/rlog.69256
L’objectiu va ser avaluar l’impacte d’una intervenció escolar en control inhibitori duta a terme dins de diverses aules de segon cicle de primària (9-11 anys) que tenien alumnes amb Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL) o dislèxia i els seus companys d’aula sense dificultats. Aquesta intervenció només va tenir un efecte lleu en tots els grups en la memòria fonològica. No obstant això, es va poder observar un rendiment més baix en l’alumnat amb TDL respecte de la resta de companys en la fluencia verbal i en el control inhibitori, que pot indicar una possible millora en l’alumnat amb Dislèxia i en el qual no presenta dificultats. En conclusió, aquesta intervenció va tenir un efecte escàs per a l’alumnat intervingut concretament per al grup amb TDL. Aquest article indica la importància de continuar augmentant la recerca en intervencions educatives dins de les aules amb alumnat que presenta diversitat en les seves necessitats educatives.